ghosttown

Alla inlägg under juli 2013

Av Ghost - 28 juli 2013 15:48

Jag har precis sett den, skit bra!! Såg den med Alexandra (som sov över). Hon åkte precis hem:-(

Jaja jag har inte gjort något speciellt idag annars, jo, jag har varit i Hannäs, en loppis, och sedan en annan som jag hittade en bok som jag inte vågade köpa. Jag var rädd att mamma skulle tycka att jag var konstig! Den var om kristna tron.

Ja, men hejdå då!

//Iluvu

P.s har gjort en koja i mitt rum också det är i den jag ligger i och skriver just nu!

Av Ghost - 27 juli 2013 13:03

Tröja: vet ej
Kjol: H&M
Skärp: fått av en syssling
Halsband: loppis

Av Ghost - 13 juli 2013 11:53

Japp, igår var jag där och åt världens godaste glass på Stagårds café och hembageri Stagårds. Om ni åker det måste ni äta citronsorben!! Den var typ som om en fe eller en ängel föddes!! Mmmmm!

//Iluvu

Av Ghost - 12 juli 2013 10:45

bakade ju igår som sagt och här är receptet:


det blir typ sexton:


100 g smör                                              Bakning: förvärm ugnen till 170 grader och grädda i ca 10-12 min

250 g socker

300 g mjöl

2 nypor salt

1 tsk bakpulver

lite kanel

2 ägg

4 msk honung eller sirap


röd pyntgele(behövs ej)


Rör smöret och sockret i en skål tills det är mjukt. Tillsätt bakpulvret, saltet och kanelen samt mjölet. Om du inte orkar får du be din mamma elr nåt och be henne göra jobbet.


vispa ägget och honungen/sirapen och tillsätt blandningen lite i taget till det andra ingredienserna. Degen ska vara fast, använd inte all vätska om det inte behövs.


Dela degen i 16 små bullar, stora som en 7-årings solmogna knytnäve.


Platta till dem så dem blir ca ½ cm tjocka och tänj och vrid dem i små portioner tills du är nöjd med monsterformen. Gör skräckinjagande, tomma ögon och munnar av små runda kakformar. Ju hemskare form, desto mer hårresande, härlig natt har du framför dig.


Låt kakorna svalna helt och rita med rött pyntgele (eller karamellfärg) för att understryka de ilskna ögonen. Förvara på ett kallt, mtorrt ställe. I en gammaldags plåtburk håller de ungefär 3 veckor innan det ilskna humöret sipprar ut. Källa: Den magiska kokboken. Bilder:

     

                                                                 //Iluvu

Av Ghost - 11 juli 2013 19:28

Har en liten fråga angående det: vad ska jag heta? Helst ett coolt namn som sätter sig på hjärnan typ som Misslisibell! skriv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


                                                   //Iluvu


p.s vad ska min kanal handla om? d.s

Av Ghost - 11 juli 2013 19:21

Jag har bakat idag!! Kakor. Jag lägger upp bilder och receptet imorgon på dom goda monsterkakorna!! mmm.



                                                //Iluvu 

Av Ghost - 4 juli 2013 00:59

Japp är fortfarande vaken tjoho!! Zzz

Trött

//Iluvu

Av Ghost - 3 juli 2013 15:21

Japp det ska jag!!! Är själv hemma till halv elva. Jag ska se alla Harry Potter filmer från klockan sju på kvällen sen ska jag va vaken till imorgon! Om jag är vaken till klockan åtta imorgon kommer jag ha varit uppe en hel dag!! Mamma tror inte jag kommer klara det så vi har slagit vad om tio kronor!!!(har typ inte ens så mycket men jag vet ju att jag kommer klara det)

Just det, jag har blivit medlem på mugglis (mugglaportalen.se) där jag heter birrbirr det är en sida för Harry Potter fans!!

Jaja ha en bra dag/kväll

//Iluvu

Presentation


Hej! Jag är en tonåring som skriver mest om mitt liv men ibland kommer annat också!
Ha det bra!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill ni ha på bloggen?
 Room tour:3
 Spökhistorier
 inget det är perfekt
 veckans blogg
 dagens sång
 månadens tidning
 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards